Nóg meer capaciteit met de nieuwe DAF XG+ combinatie

We gaan met gepaste trots de weg op met onze nieuwe puttenboorset! Toen de levering van de emissieloze vrachtwagen een jaar werd uitgesteld, betekende dit dat we onze duurzaamheidsambitie voor 2024 moesten bijstellen. Maar het enthousiasme voor het Gecentreerd Boor Systeem (GBS) en het Prefab Putrand Reparatie (PPR) systeem is landelijk zo groot, dat we op zoek zijn gegaan naar een goed alternatief. Hiermee kunnen we anticiperen op de groeiende vraag en het vergroten van onze capaciteit. En zo hebben we bij De Boer & van der Weijde Putsteltechnieken geïnvesteerd in een truck met nieuwe technologie en een verbrandingsmotor.

De meest ideale vrachtwagencombinatie

Bij De Boer & van der Weijde vinden we het belangrijk om in overleg met het hele team de meest ideale vrachtwagencombinatie op de weg te krijgen. Naast het vergroten van onze capaciteit, kijken we daarbij uiteraard met een scherp oog naar mogelijkheden om CO2-uitstoot te reduceren. Hetzelfde geldt voor het verhogen van de ergonomie, zodat we de ronde putafdekkingen elke dag kunnen aanbrengen met zo min mogelijk lichamelijke inspanning.

Om dit te bereiken is de DAF XG+ vrachtwagen voorzien van:

  • Nieuwe metselkar met ventilatoren om stof weg te zuigen.
  • Nieuwe voorboorkar met waterstofzuiger.
  • Nieuwe bitumenketel.
  • Twee Linde pompwagens om het gereedschap met zo min mogelijk lichamelijke inspanning over het werk heen te rijden.
  • Hitachi shovel met puttenfrees.
  • Giant G2200E.
  • Takeuchi TB20e.

Elektrisch materieel

Hoewel we met deze puttenboorset niet helemaal elektrisch kunnen werken, hebben we ons uiterste best gedaan om hier zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen. Zo rijden we de materialen die we meenemen – zoals de putkoppen en stelringen – uit met behulp van de Giant G2200E elektrische minishovel. Indien er sloopwerk komt kijken bij het ombouwen of het aanbrengen van het PPR-systeem doen we dit door middel van onze elektrische minigraafmachine, de Takeuchi TB20e. Ook voor het boren van de centreergaten en het mengen van de mortels gebruiken we elektrisch materieel. We kunnen zelfs tot 940 mm uitstootvrij boren en staan daarom niet meer in de uitlaatdampen.

Samen altijd op zoek naar de beste manier van werken

Kortom, bij De Boer & van der Weijde zijn we samen altijd op zoek naar de beste manier van werken. Met de nieuwe DAF XG+ combinatie werken we veiliger, gezonder, stiller en sneller én weten we te anticiperen op de toenemende vraag naar het Prefab Putrand Reparatie (PPR) systeem en het Gecentreerd Boor Systeem (GBS)!